تبلیغات
منطقه آزاد - مطالب مرداد 1394
جمعه 30 مرداد 1394

بررسی سبک تبلیغات در کشورهای مختلف

   نوشته شده توسط: یه بی نشون    

بررسی سبک های مختلف 


تبلیغات در جهان


مقدمه

تبلیغات از نظر لغوی رساندن یک پیام از کسی به کسی دیگر است.وتبلیغ عبارت است از فرایند القا وجود یک موضوع با ویژگی های معین.وبه نظر کاتلر تبلیغات از نظر تکنیکی عبارت است از هر نوع معرفی غیر شخصی ،ترویج ایده هاوکالاهاوخدمات در مقابل پول که یک فرد وموسسه مشخصی آن را انجام دهد.

اما سبکهای تبلیغات در کشورهای مختلف متفاوت است وسبک تبلیغات در کشورها نشان دهنده ارزشهای فرهنگی در آن کشورهاست اما اصالت ارزش ها بیشتر از قدرت سبک هاست.تبلیغات بیان فرهنگ ها،شعائر،استعارات ودیگر مواردی است که به نوبه خودبر ارزشهای فرهنگی جوامع می افزایند.

تبلیغات آمریکایی مشحون از مبالغه ومثبت گرایی است در مقابل تبلیغات به روش طنز انگلیسی یا رومانتیک فرانسوی یا فنی وعلمی آلمانی متمایز می شود.

در تبلیغات ایتالیایی واسپانیایی روحیه اصالت جامعه بیشتر به چشم می خورد وخانواده از ارزش بالایی برخوردار است.در تبلیغات هلندی زنان نقش بسیار مهمی دارند وسبک عمومی تبلیغات ،سرگرم کنندگی است.
درژاپن توجه به مراسم وهمچنین گرایش به جنس مذکر از صفات متمایز کننده است.در چین شاهد گسترش صنعت تبلیغات هستیم ولی ارزش های کنفسیوسی هنوز قوی وپایدارند.

روش‌ها یا سبك‌های تبلیغاتی در هر كشور نشان دهنده فرهنگ رایج و حاكم بر آن كشور است برای شناخت فرهنگ بومی هر كشور، باید عوامل اثرگذار بر رفتارهای اجتماعی را مطالعه كرد. عوامل اثرگذار بر رفتارهای اجتماعی عینا می‌توانند بر سبك‌ها و روش‌های تبلیغاتی نیز موثر باشند. یك طرح تبلیغاتی مطبوعاتی، یك تیزر یا یك پوستر، توسط افراد حرفه‌ای تهیه می‌شود و افراد دارای تحصیلات دانشگاهی، در زمینه‌های بازاریابی و تبلیغات، معمولا نقشی در آن ندارند. متخصصان و تحصیل كرده‌های تبلیغات، نوعا سعی دارند در هر كار تبلیغاتی، عناصری مانند هدف، كالا، مشتری، پیام، جاذبه، روش و ... را به دقت شناسایی و تفكیك كنند. اما حرفه‌ای‌ها به این گونه عمل نمی‌كنند.

 



ادامه مطلب

پنجشنبه 15 مرداد 1394

فلسفه سیاسی جان رالز

   نوشته شده توسط: یه بی نشون    نوع مطلب :فلسفه سیاسی ،عمومی ،

فلسفه سیاسی جان رالز

لیبرالیسم سیاسی جان رالز از دو بخش تشکیل می شود. یکی خود لیبرالیسم و دیگری لیبرالیسم به نحوی که در فلسفه سیاسی جان رالز پرورانده و تفسیر شده است.
رالز به مکتب لیبرالیسم تعلق دارد اما ابتدا باید محتوای این جمله را مشخص کنیم، زیرا اولا تعابیر بسیار مختلفی از لیبرالیسم وجود دارد که بعضی اوقات کار را به تقابل می کشاند و ثانیا در کشور ما لیبرالیسم تحت تاثیر افکار و عقاید گوناگون و سوءاستفاده ها و بدفهمی ها، لااقل در بعضی محافل به دشنام تبدیل شده.
اما لیبرالیسم مفهوم سیاسی بسیار سابقه دار و محکمی دارای ریشه در فلسفه سیاسی غرب است که حداقل 300 سال از عمرش می گذرد و متفکران نامداری مانند آدام اسمیت، جان لاک، مونتسکیو، کانت و جان استوارت میل پرچمدار آن بوده اند و امروز شاید در صحنه سیاسی اجتماعی جهان بویژه پس از فروپاشی شوروی، پررونق ترین بازار فکری است. اکنون ببینیم که چه مشخصات و ویژگی هایی می توانیم در لیبرالیسم جان رالز مشاهده کنیم. هدف فلسفه سیاسی لیبرال تحقیق در بنیادها و اصولی است که معمولا به لیبرالیسم سیاسی نسبت داده می شود یعنی آزادی، تساهل، حقوق فردی، دموکراسی و حکومت قانون. لیبرال ها معتقدند که 


ادامه مطلب

زندگی نامه و کارنامه جان رالز

مهم ترین فیلسوف سیاسی قرن بیستم


http://images.hamshahrionline.ir/images/2015/6/position36/15-6-13-211834raolz.jpg   http://fidibo.com/book/image/2741_66634_normal.jpg


منبع مجله مهرنامه: جاناتان ولف، فیلسوف انگلیسی‌، گفته است شاید درباره دومین فیلسوف سیاسی مهم قرن بیستم اختلاف نظر باشد اما درباره اولین و مهم‌ترین فیلسوف سیاسی این قرن شکی وجود ندارد و او کسی نیست جز جان راولز. جان برادلی راولز (21 فوریه 1921 تا 24 نوامبر 2002) فیلسوف آمریکایی و یکی از مهم‌ترین چهره‌های فلسفه‌ سیاسی و اخلاق در قرن بیستم است.

شاهکار او، نظریه‌ای درباب عدالت (منتشر شده به سال 1971) در زمان انتشار خود واکنش‌های زیادی به پا کرد و «مهم‌ترین اثر در حوزه فلسفه اخلاق از زمان جنگ جهانی دوم به بعد» نام گرفت و اکنون «یکی از مهم‌ترین آثار منتشر شده در حوزه فلسفه سیاسی» به‌شمار می‌آید. راولز در این کتاب، از اینجا آغاز می‌کند که «موجه‌ترین اصول عدالت آن‌هایی هستند که از سوی همگان در موقعیتی منصفانه مورد قبول و موافقت قرار گیرند» راولز برای پیشبرد کار خود تعدادی آزمون فرضی را به کار می‌بندد ـ از جمله حجاب جهل‌‌ ـ‌ تا شرایط توافق منصفانه‌ای را که در آن «هر کس به شکل نامقیدی (impartially) برابر با دیگری قرار دارد» مشخص کند. در این شرایط است که می‌توان اصول عدالت اجتماعی را معین کرد.

راولز که یکی از مهم‌ترین متفکران سنت فلسفه سیاسی لیبرال است، متولد بالتیمور در ایالت مریلند است. پدرش ـ ویلیام لی راولز – یکی از مهم‌ترین وکلای شهر بود. مهم‌ترین واقعه دوران ابتدایی زندگی‌اش آن بود که دو برادرش به واسطه بیماری‌هایی که داشتند به فاصله یک سال مردند. در سال 1950 دکترایش را از دانشگاه پرینستون دریافت کرد و تا دو سال بعد در همین دانشگاه تدریس کرد. در این سال بود که به دانشگاه اکسفورد دعوت شد. در این جا بود که از دو نفر تأثیر بسیار گرفت. اولی تاریخ‌نگار و نظریه‌پرداز سیاسی لیبرال سِر آیزایا برلین بود و دومی نظریه‌پرداز حقوق‌هارت (کتاب «مفهوم قانون» او اخیراً به فارسی ترجمه شده است) بود. بعد از بازگشت به آمریکا ابتدا به عنوان استادیار و بعد در مقام دانشیار در دانشگاه کورنل تدریس کرد. در 1962 استاد تمام این دانشگاه شد و به سرعت شغلی دائمی در دانشگاه ماساچوست (MIT) یافت. همان سال به دانشگاه ‌هاروارد رفت و در همین دانشگاه بود که مجموعه‌ای از درخشان‌ترین دانشجویان خود را پرورش داد؛ کسانی چون مارتا نوسبام (کتاب او درباره ارسطو به فارسی ترجمه شده است)، توماس نیگل، پل ویتمن، آدریان پیپر، و دیگران. راولز به ندرت تن به گفت‌وگو می‌داد و به‌‌رغم شهرت‌اش هیچ‌گاه بدل به روشنفکری در حوزه عمومی نشد. در عوض، بیشتر عمرش را مصروف زندگی خانوادگی و آکادمیک کرد.

در سال 1995، برای اولین بار سکته کرد و این امر به شدت از توانایی او در ادامه کار علمی کاست. به همین دلیل او هیچ‌گاه نتوانست کتاب «قانون مردمان» را تمام کند، کتابی شامل نظریاتش درباره عدالت در حوزه بین‌المللی. تنها کمی قبل از فوتش در نوامبر 2002، کتاب «عدالتِ انصافی: بازنگری» را که پاسخی به انتقادات وارد شده به کتاب «نظریه‌ای درباب عدالت» بود، منتشر کرد.


ادامه مطلب